Календар подій

1
2
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 

Права і свободи людини. Протидія дискримінації.

03.12.2025

Працівники відділу обслуговування юнацтва та молоді Херсонської обласної бібліотеки для дітей імені Дніпрової Чайки провели для старшокласників Херсонського загальноосвітнього навчально-виховного комплексу №11 Херсонської міської ради та Широкобалківського ліцею Станіславської сільської ради юридичний блокчейн «Права і свободи людини. Протидія дискримінації.». Подія відбулася в рамках Міжнародної акції «16 днів проти насильства» та була приурочена до 75-річчя підписання Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

  

Учасники зустрічі дізналися про історію виникнення Конвенції, її ключові положення та значення цього документа для сучасного світу. Учні отримали інформацію, що таке конвенція як міжнародно-правовий інструмент, а також про історію прав людини — від перших уявлень про свободу та рівність у давні часи до формування сучасної системи міжнародного захисту прав людини.

  

Особливу увагу було приділено різниці між поняттями «права» та «свободи». Підкреслено, що свободи — це сфери життя людини, у які держава не має права втручатися, тоді як реалізація прав потребує від держави активних дій для їх забезпечення.

  

Щоб перевести теорію у практичну площину, школярі виконали два інтерактивні завдання:

  •  «Окуляри прав людини» — учні опрацювали три типи ситуацій: з повсякденного життя, зі шкільного середовища та зі соцмереж. Для кожного прикладу старшокласники визначали, які саме права людини реалізуються або порушуються — право на освіту, приватність, свободу думки, рівність та інші.
  •  «Розглядаємо та обговорюємо» — учні аналізували запропоновані фотографії, визначаючи події, що на них відображені, а також порушення прав і людських цінностей, які вони могли символізувати.

Захід сприяв розвитку критичного мислення, формуванню правової свідомості та усвідомленню важливості дотримання прав людини у щоденному житті.

Старшокласники активно долучилися до обговорень і продемонстрували зацікавленість темою.