Під час війни інформація про її перебіг – це також потужна зброя, здатна окрилити або деморалізувати мільйони людей. Саме тому інформаційна гігієна тут надзвичайно важлива. Зважаючи на це працівники, Херсонської обласної бібліотеки для юнацтва ім. Б.А. Лавреньова провели цикл заходів, присвячений Дню безпечного інтернету, під загальною назвою «Медіагігієна у воєнний час: запорука перемоги».
Бібліотекарі відділу читального залу книгозбірні на платформі ZOOM запропонували учням ЗЗСО № 55, ліцеїстам Херсонського академічного ліцею імені О.В. Мішукова Херсонської міської ради при Херсонському державному університеті та молоді пільгової категорії Корабельного району медіапоради “#Не_ведись” щодо протидії дезінформації.
Заступниця директора Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Херсонській області Олена Іпатенко повідомила, що у 2023 році День безпечного інтернету відзначається під гаслом “Разом до найкращого інтернету”, і підняла досить актуальне на сьогоднішній день питання - “Як протидіяти дезінформації в інтернеті”. Вона наголосила, що у воєнний час дезінформація є способом інформаційної війни та повідомила телефони, куди можна звернутися, щоб отримати правову допомогу.
Фахівці книгозбірні розповіли що таке інформаційні фейки і яка їхня мета та що таке інформаційна бульбашка і як до неї не потрапити. Також запропонували познайомитися з книгою інтернет-активіста Елі Парайзера «Інформаційна бульбашка: що приховує від вас Інтернет» і переглянути трейлер захоплюючого фільму "Клікбейт", який дуже добре висвітлює тему клікбейтів та як саме вони впливають на долю людей.
А на останок представили молоді створену студією онлайн-освіти EdEra платформу критичного мислення «Подумай двічі», яка допоможе українцям покращити навички медіаграмотності, та запропонували перевірити свої знання щодо медійних понять і термінів, перейшовши за посиланням
Між працівниками інтернет-центру та восьмикласниками ЗЗСО №34 відбувся онлайн-діалог «Споживай інформацію правильно». Фахівці книгозбірні та учні говорили про інструменти пропаганди, які використовуються у ЗМІ; про візуальні маніпуляції в медіа; як розпізнати фейки та як подолати наслідки підміни понять, а також про важливість дотримання медіагігієни.
Головною метою цих заходів було допомогти інструментами медіаграмотності сформувати в учнів навичку критично опрацьовувати контент, виявляти приховані смисли, руйнувати фейки.