Сонячним квітневим ранком в Херсонську обласну бібліотеку для юнацтва ім. Б.А.Лавреньова завітали гості – педагоги-організатори, слухачі курсів підвищення кваліфікації КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти». Бібліотекарі підготували для них програму інтерактивних заходів, щоб поділитися досвідом освітньої і виховної роботи з молоддю.
Працівники інформаційно-бібліографічного відділу запропонували педагогам-організаторам області взяти участь у бібліотечному квесті «Подорож океаном Інформації».
Книгозбірня, названа на честь відоого письменника-мариніста Бориса Лавреньова, зустрічала гостей у власному стилі: бібліотекарі були в морській формі. Всі відділи обслуговування тимчасово перетворились на Тихе море, море Інформації, море Мистецьких скарбів, море Книжкових надій, острів Привітань з бухтами, рифами тощо.
Учасники розподілились на чотири команди, обрали своїх «лоцманів» і на уявних швидкохідних сучасних кораблях «Україна», «Таврія», «Херсон» та «Дружба» вирушили у «подорож» згідно карт-навігаторів із завданнями.
У цій пригоді іноді «штормило», кораблі збивалися докупи, губилися в океані Інформації, траплялися «підводні течії», а дехто навіть подавав сигнал SOS. Проте досвідчені «морські вовки» - бібліотекарі-капітани змогли провести їхні кораблі вузьким фарватером.
Бібліотечний квест познайомив «мандрівників» з книгозбірнею, її фондами, виставками, електронними ресурсами. На Галерейних скелях шукали картини херсонських художників, у Комп’ютерній бухті – картини Івана Айвазовського, пов’язані з Херсонщиною, на острові Письменників – твори про море херсонських авторів, на острові Періодичному дізналися, як використовували азбуку Морзе до винаходу радіозв’язку та ін.
Задоволені та щасливі квестори, виконавши поставлені задачі, вдало «пришвартувалися» у гавані Тихого моря. Та на цьому морські випробування для них не скінчилися: попереду чекало ще змагання у фінальній морській вікторині. Але для таких креативних і уважних гравців воно виявилось надлегким: усі учасники показали гарні знання, за що традиційно отримали подарунки.
Продовженням бібліотечного дня для педагогів-організаторів стала рекламна гра «Букмаркет». Кожна команда, що наразі перетворилася на рекламну агенцію, отримала книгу, кілька аксесуарів і завдання - керуючись девізом «Реклама – рушій торгівлі», так прорекламувати певну книжку, щоб інші учасники гри захотіли її «купити», тобто прочитати.
Для цього необхідно було підготувати рекламний «ролик» на один з відомих творів – «Роксолана» П.Загребельного, «Вечори на хуторі біля Диканьки» М.Гоголя, «Три мушкетери» О.Дюма, «Гаррі Поттер» Д.Роулінг.
«Букмаркет», апробований для різних вікових категорій читачів, захопив і цілком дорослу аудиторію. Педагогам-організаторам знадобилась фантазія, вигадка, акторські здібності, вміння працювати в команді, щоб вигідно презентувати свою книжку.
Перемогла «агенція», яка рекламувала «Гаррі Поттера», хоча, як виявилось, ніхто з членів команди не читав сагу про юного чарівника.
Наприкінці такого насиченого дня педагоги-організатори взяли участь у тренінгу «Формування критичного мислення учнів за допомогою ігрових та тренінгових елементів».
Використовуючи такі технології формування критичного мислення, як "кластер" та "дерево передбачення", учасники тренінгу вкотре переконалися в доцільності та необхідності впровадження їх в свою педагогічну діяльність.