|
Напередодні Всесвітнього дня Інтернету бібліотекарі книгозбірні провели свій День Інтернету «Покоління Googl обирає…» в інноваційній формі бібліокопіпаст, що об’єднала декілька різнопланових заходів в одне ціле.
|
Рубрика «ІТ-персони», з якої почався День Інтернету, була присвячена Стіву Джобсу, засновнику компанії «Apple», людині, що мала величезний вплив на розвиток світової комп’ютерної індустрії. Старшокласники ЗОШ № 54 дізналися про сповнене злетами та падіннями життя комп’ютерного генія, про його спадок, без якого важко уявити наше комп’ютерне сьогодення. Бібліотекарі разом з аудиторією переглянули зворушливі кадри, присвячені пам’яті Стіва Джобса.
|
|
У рубриці «Інтернет-субкультури» мова йшла про такі соціокультурні явища, як Інтернет-спільноти, Інтернет-залежність, троллінг та кіберпанк.
|
Що таке Інтернет-спільноти відвідувачі дізналися на прикладі глобального проекту «Вікіпедія», до створення якого може долучитися будь-хто. Про Інтернет-залежність говориться зараз багато і скрізь. Не оминули й ми цю тему та запропонували підліткам «лікувати» Інтернет-залежність залежністю від здорового способу життя.
|
Бібліотекарі неодноразово торкалися теми нетикету, але про таке явище, як «троллінг» заговорили вперше. Зворотній бік нетикету, а саме агресивна поведінка, що приводить до конфліктів у віртуальному просторі і є троллінг. Його виконавці називаються відповідно тролями, як потворні, злобні істоти зі скандинавської міфології.
Найбільше зацікавила старшокласників розповідь про субкультуру кіберпанк. Те, що починалось як жанр наукової фантастики в далекі 80-ті, зараз має різні напрями розвитку в кінематографі, комп’ютерних іграх, музиці та молодіжному середовищі. Слухачі дізналися, що «батьком» кіберпанка був письменник–фантаст Вільям Гібсон, а улюблені багатьма фільми «Матриця» та «Джоні-мнемонік» – яскраві приклади цього надсучасного напряму.
|
|
Інтернет непомітно і дуже швидко став невід’ємною часткою нашого повсякденного життя. Ми навчаємось, спілкуємось, граємо, дивимось фільми та новини, знайомимось та робимо покупки за допомогою всесвітньої мережі. Тож на питання «чи зможете ви хоча б тиждень прожити без Інтернету?» дуже мала кількість молодих людей сьогодні може відповісти ствердно.
|
Такої ж думки дотримуються і учні 10 класу ЗОШ № 54, активні користувачі Інтернету, що взяли участь у молодіжному веб-путівнику «У лабіринті Internet» у відділі мистецтв. Учні занурились у історичний екскурс, що розповів про винайдення та розвиток всесвітньої павутини, з цікавістю прогулялися найпопулярнішими пошуковиками, впізнали всесвітньо відомих «зірок»засновників популярних сайтів.
|
Школярі мали нагоду обсудити актуальні питання: Інтернет – помічник у житті чи «крадій часу», благом чи злом є відсутність цензури, неконтрольованість та вседозволеність у мережі та що робити, щоб уникнути небезпеки, проводячи час в он-лайні. Звичайно, переваг Інтернету учасники заходу нарахували значно більше, ніж недоліків, але приємно здивувало те, що підлітки чітко усвідомлюють небезпеки Інтернету та розуміють необхідність перевіряти достовірність інформації, взятої з мережі.
Продовжив День Інтернету тренінг «Небезпечні прояви», у якому взяли участь члени клубу «Дай руку, підлітку» – старшокласникам ЗОШ №11. Практикуючий психолог-волонтер фонду громади Херсона «Захист» запропонував їм тестування щодо симптомів мереженої залежності. За допомогою різноманітних вправ підлітки і фахівець разом провели аналіз і знайшли шляхи подолання проявів небезпечного синдрому.
|
|