Комедійний Король: найкращі фільми за участю Луї де Фюнеса
Луї де Фюнес - один із найвідоміших французьких коміків, який залишив незабутній слід у кінематографі. Він народився у французькому місті Курбевуа і змалку захоплювався мистецтвом: малюванням, музикою, створенням пародій. Актор отримав світову популярність завдяки ролі комісара Жюва у серії картин про Фантомаса і надалі знявся у півсотні комедій, багато з яких увійшли до золотого фонду світового кінематографа. Ці фільми демонструють неповторний стиль Луї де Фюнеса, його майстерність у грі на комічних ситуаціях та вміння створювати незабутні образи. Пропонуємо до вашої уваги десять найіскрометніших комедій за участю актора, які зовсім не застаріли та продовжують розважати глядачів як на батьківщині актора, так і за її межами.
"Не спійманий - не злодій" (1958)
У картині Іва Робера "Не спійманий - не злодій" Луї де Фюнесу дісталася роль хитрого ринкового торговця Блеро. Маючи дозвіл на торгівлю грибами, він нишком ловить і продає рибу - надто високий на неї попит. Жандарми неодноразово намагаються зловити браконьєра, але він щоразу вислизає. Одного разу на одного із жандармів відбувається напад. Звичайно, підозра падає на Блеро. Його садять у в'язницю. І тут оголошується справжній злочинець. Роль Блеро принесла Луї де Фюнесу справжню популярність та визнання глядачів.
"Фантомас" (1964)
Глядачам Лу де Фюнес був відомий насамперед як комісар Жюв із фільмів про Фантомаса. Попри те, що сам Фантомас – персонаж жорстокий і зловісний, трилогія Андре Юнебеля з Жаном Маре в ролі Фандора вийшла смішною та легкою, адже вона була пародією на класичну серію фільмів про Фантомаса.
«Жандарм із Сен-Тропе» (1964)
Ще один довгогральний проєкт Луї де Фюнеса – багатосерійний фільм про пригоди простуватого, але старанного жандарма Людовіка Крюшо. Цілих 18 років Луї де Фюнес не розлучався із цим персонажем! За цей час було знято шість іскрометних комедій, кожна з яких мала ніжне кохання глядачів. Цікаво, що кінцевий фільм про французького жандарма, – «Жандарм і жандарметки», – що вийшов на екрани 1982 року, став ще й останнім фільмом, у якому знявся Луї де Фюнес.
«Роззиня» (1965)
Франко-італійська комедія «Роззиня» розповідає про простодушного паризького комівояжера Антуана Марешала, який привертає до себе, якому захотілося вирушити в подорож Італією на своєму скромному автомобільчику. Але на першому ж перехресті в нього врізається Роллс-Ройс бізнесмена Леопольда Сарояна. Бізнесмен як компенсація вручає мандрівникові розкішний кабріолет. Зраділий Антуан їде далі. Але Сароян – не та людина, яка просто так робитиме такі щедрі подарунки. Машина буквально забита золотом і наркотиками, а Антуана, який нічого не підозрює, просто використовують як кур'єр. І на хвості в нього тепер дві ворожі банди гангстерів. Роль Антуана виконує ... ні, не Луї де Фюнес, а інший французький актор - Бурвіль. А ось гангстер Леопольд – і є всіма улюблений добродушний комік.
«Ресторан пана Септіма» (1966)
У комедії Жака Бенара «Ресторан пана Септіма» Луї де Фюнес грає директора одного з найреспектабельніших ресторанів Парижа, де щодня збирається найвибагливіша публіка: аристократи, політики, чиновники. Сам мсьє Септим – людина надзвичайно вимоглива і вимоглива. Ресторан замінив йому все, навіть особисте життя, тому він хоче, щоб його дітище завжди було на висоті. Службовці втомилися від його щоденних причіпок. Але одного разу увага ресторатора переключається на дивну подію: просто під час обіду безвісти зникає президент однієї південної країни. Тепер, щоб урятувати репутацію закладу, Септим змушений особисто брати участь у розслідуванні.
"Оскар" (1967)
Божевільний день видався у героя Луї де Фюнеса - великого промисловця Бертрана Барньє. З самого ранку до нього заявляється керівник і вимагає підвищити йому платню - він, мовляв, зібрався одружитися. І не на комусь, а на дочці самого Барньє – чарівний Колетт. Колетт, своєю чергою, закохана в шофера Оскара, але готова вийти заміж хоч за першого зустрічного, бо донькою Барні зовсім не є. Покоївка Барньє заявляє, що звільняється і стає баронесою. А коли до справи домішується набита коштовностями валізка, здається, що розплутати цей клубок неймовірних подій не під силу нікому.
«Великі канікули» (1967)
І знову Луї де Фюнес виступає у ролі батька. І знов діти підкидають йому проблем. Старший син Філіп провалює іспит з англійської мови, тому батько - директор престижної приватної школи мсьє Боск'є - відправляє його до Великобританії, в одну респектабельну англійську сім'ю. А доки хлопець відсутній, до родини Боск'є приїде англійська школярка Ширлі, якій треба підтягнути французьку. Але у Філіпа на літо зовсім інші плани - замість себе він відправляє до Великобританії свого друга, а сам, прихопивши англійку, відправляється з друзями в літню подорож на яхті. Обман розкривається, і мсьє Боск'є вирушає на пошуки втікачів, адже отець Ширлі може приїхати за дочкою з дня на день.
"Заморожений" (1969)
Луї де Фюнес завжди щастило на ролі багатих промисловців. На той раз йому дісталася роль фабриканта Юбера де Тартаса. Заповзятливий ділок щасливо живе з дружиною та сином, паралельно думаючи, як би зміцнити своє становище на фабриці, яка дісталася їхній родині від батька дружини. Але раптово у спокійне існування сім'ї крижаним вихором вривається дідусь дружини, який був знайдений на полюсі, пролежавши в брилі льоду цілих 65 років. Щоб не травмувати дідуся, вся родина намагається інсценувати довкола старенького життя початку XX століття. А дідусь, трохи розмерзнувшись і освоївшись у сім'ї, починає доглядати за нареченою сина.
«На дерево видерся» (1971)
Іноземний магнат Анрі Руб'є (Луї де Фюнес, звичайно) повертається на машині з Італії. Дорогою він підбирає двох пасажирів – молоду людину, яка подорожує автостопом, та дівчину, у якої зламався автомобіль. Вночі на гірській дорозі Руб'є втрачає контроль над керуванням та вилітає з дороги. Вранці пасажири виявляють, що автомобіль застряг у гілках дерева, що росте над урвищем… Цікаво, що в ролі юнака знявся син актора – Олів'є де Фюнес. То був його останній фільм. Зігравши в кількох картинах за участю батька, Олів'є зрозумів, що не хоче йти його стопами. Він пішов із кіно і став пілотом пасажирських рейсів.
«Скупий» (1979)
Кому, як не Луї де Фюнесу, слід грати Гарпагона в однойменній екранізації безсмертної п'єси Жана-Батиста Мольєра «Скупий». Великому коміку вдалося зробити нестерпного скнару Гарпагона досить милим, хоча зайве скнарим і дивовижним персонажем. Сюжет картини простий – Гарпагон має сина, дочку та скриню із золотом. І долю всіх трьох він давно вирішив. Сину слід одружитися з багатою немолодою вдовою, дочкою – вийти заміж за такого ж немолодого, але не менш багатого старого, готового заради дівчини відмовитися від посагу. Скрині слід завжди бути закопаним у землі, гріючи душу Гарпагона. Але у дітей скнари зовсім інші плани – вони вже люблять інших людей. З'єднатися зі своїми коханими їм допоможе якраз скриня, адже якщо Гарпагон не дозволить дітям бути щасливими, його схований хитрим слугою скарб до нього ніколи не повернеться.