Календар подій

 
 
 
 
2
3
5
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

БІБЛІОТЕКА ТА ЧИТАЧ У ВІРТУАЛЬНОМУ ПРОСТОРІ. МІСЦЕ ЗУСТРІЧІ

БІБЛІОТЕКА ТА ЧИТАЧ У ВІРТУАЛЬНОМУ ПРОСТОРІ. МІСЦЕ ЗУСТРІЧІ
Всеукраїнське соціологічне дослідження (1 етап)
Програма
 

 

 

Розробники програми М. Красій, Т. Якушко

Відповідальна за випуск Т. Сопова

 

Актуальність  дослідження:

Сьогодні  комунікації все частіше здійснюються за допомогою Інтернету.  Багато видів діяльності не можна уявити без інтерактивного віртуального середовища, його різноманітних можливостей.

Бібліотеки також активно  користуються Всесвітньою павутиною. Адже Інтернет як інформаційне середовище надає бібліотеці можливість не тільки отримувати необхідну інформацію, але і популяризувати себе. Частково вирішують це завдання веб-сайти бібліотек, які формують їх позитивний імідж, привертають увагу до наявної інтелектуальної продукції або послуг, забезпечують залучення нових, зацікавлених користувачів.

Але ні для кого не секрет, що бібліотечні сайти не є найбільш відвідуваними в Інтернеті, особливо  молоддю. Одночасно існують сайти та сервіси, які привертають увагу мільйонів користувачів у всьому світі. Саме на пошук цих сайтів та сервісів з метою впливу на молодих користувачів через мережу Інтернет буде спрямоване наше дослідження.

Мета:

•    виявити активність молодих людей в Інтернеті, їхню готовність отримувати бібліотечні сервіси через Інтернет та очікування щодо їх змісту;

•    виявити загальний рівень обізнаності спеціалістів бібліотек щодо існуючої інформаційної кампанії бібліотек у мережі Інтернет.

Завдання:

•    отримати дані про  активність молоді в мережі Інтернет;

•    виявити, якими сайтами та сервісами  найчастіше користується сучасна молодь;

•    отримати пропозиції та зауваження співробітників та користувачів щодо наданих їм сервісів та послуг;

•    визначити, з якими проблемами зіштовхуються співробітники та користувачі під час мережевих комунікацій;

•    розробити механізми впливу на користувачів через мережу Інтернет.

Об’єкт дослідження:

Молоді користувачі Всесвітньої павутини (потенційні користувачі бібліотек) та працівники юнацьких бібліотек.

Предмет дослідження:

Потреби та вподобання  української молоді в Інтернеті. Проблеми, що виникають у  процесі мережевих комунікацій.

Гіпотеза дослідження:

Припускаємо, що нинішній  рівень надання послуг та впливу бібліотеки через Інтернет не достатній та відстає від уподобань молоді.

Етапи дослідження:

1.    Розробка Програми соціологічного дослідження.

•    відпрацювання методики збору даних (березень);

•    розробка методичного інструментарію (березень).

2.    Проведення дослідження:

•    збір даних методом анкетного опитування (квітень-липень);

•    збір даних методом он-лайн опитування (квітень-липень);

•    узагальнення даних в обласних бібліотеках України для юнацтва (обласний рівень) (серпень);

•    збір узагальнених даних (вересень).

3.    Обробка  даних  у науково-методичному відділі ДЗ «Державна бібліотека України  для юнацтва», аналіз та узагальнення результатів, написання звіту, публікації (вересень-жовтень).

Бази дослідження:

•    Обласні бібліотеки для юнацтва (молоді);

•    Кримська республіканська установа «Юнацька бібліотека»;

•    ДЗ «ДБУ для юнацтва»;

•    МСМБ «Молода гвардія»;

•    Закарпатська ОБДЮ;

•    Сумська та Чернівецька ОУНБ.

Методика дослідження:

Під час проведення дослідження будуть використовуватись:

•    анкетне опитування;

•    он-лайн опитування;

•    аналіз даних.

  Завантажити підсумки соціологічного дослідження

X